Wednesday, May 7, 2014

masalah panjang.

Well,aku nak habis my first sem kt sini,terlalu banyak rintangan kt sini,di mana aku menjadi malas,stress sbb try nak adapt dgn keadaan life style bnyk assignment, exam and shit,so, life is hard for me right here,nak tulis kt twitter,takut kne bahan,so gua tulis kt blog je,aku pun jenis pendam je,simpan,mcm perempuan, haha,nak cakap nnt terasa lak kan,nak luahkan,sbb nak jaga hati mmbr,aku diam je,aku pun sekarang,sengaja mengasing diri aku dgn semua org,cuba nak create privasi sendiri,aku tak faham knp apa yg aku study selama ni,tak masuk,malas tu kuat sngt,buat kn.aku mcm takde semangat nak belajar,aku faham dulu aku kne buang,aku cuak gila kt sini,buat aku jadi insecure gila.aku rse mcm nak give up je,tpi bila nak give up,aku nak jadi apa,aku nak pergi mana,family aku tngh susah,aku down gila,aku tak tau nak luahkan kt sapa,bila aku luahkan,mcm makin menjadi2 lak masalah aku.aku....takut..... Bila orang tanya study mcm mne,aku mcm tak tau nak jawab apa,errrmmmmm,..bila aku dgr mak aku ckp,abg 3.5 eh,..aku takut gila nak tunaikan janji,aku tak berani nak tunaikan janji sesapa pun,mungkin aku tak confident dgn diri aku,haihhhh,apis2,..tu bru satu,kau sabar japp,ada lagi aku dok struggle, there is one girl,aku try nak usha,well,aku bnyk kali cuba lawan perasaan aku kt dia,dia mmbr aku,n aku selalu tolong dia,boleh di katakan everyday ah aku dok fikir2 dia,mcm2 strategy aku susun utk tarik hati dia,mcm2 aku tanya dia,try dia,she seems,well guarded heart,you know what am sayin,aku rse ntah,mcm selesa tau dgn dia,tpi tu ah,aku cuak dia layan laki lain je an,pastu tup tup,laki lain lak mndpt,ahhhhh lemak ah babi,aku dah jaga dia baik2,dok stalk dia mcm nk rak,engkau senang2 nak sakau mmg tak dpt ah cite dia,bgi Dempsey roll satu kali,mau terkujal kau kt situ an.dah lama dah aku pendam,yg penting lebih dari 4 bulan.dia mcm perasaan tu tenggelam timbul,kali ni,dia timbul menjadi pulau,haaaa,itu dia,well,back to the topic, boleh di katakan aku sayang dia ah,aku tak mampu tngk dia dgn org lain,mcm dia aku punya,fuck off,nak lepak boleh,tpi berramai-ramai daaaaaaan,tak boleh lepak berdua,actually aku strict gila kalau pasal couple,aku biar kau buat lah pape pun,tapi ingt,aku perhati je,agak2 dah lebih2 tu,aku sound ah,tpi jangan risau ah,aku luar je kasar,tpi sebenarnya hati ni,.......tau sendirilah,hahaha,tapi tu ah,kekadang, kita takut diri kita di hampakan an,cuak,insecure,rejection, tak ramai org yg aku couple serious,aku pun sebenarnya tak ready lgi,but aku just nak luahkan rasa sayang aku kt dia,caring pasal dia,aku....sayang dia....luaran mungkin sebagai kawan,tapi dalam hati aku.....kau sebenarnya lebih dari itu........aku sayang kau,.tpi aku taknak kau tau,sbb aku taknak kita jadi awkward,bila aku call kau,kau tak angkat,aku rse mcm sedih sikit ah,sebenarnya, aku tiap2 hari dtg library, aku cari kau.....sbb kau lah,aku start pegang buku balik,kau mcm2 doh bgi aku,tpi aku tak tau la kau terima aku seadanya ke apa an,tpi tu ah....perasaan pun main peranan gak.lastly masalah aku,aku cuak utk final exam aku.fuck.





Saturday, March 29, 2014

The Forgotten Land of Dream

i'm looking straight to the vast of ocean,
If only i can be with you,
but,it is only a dream that never come true,
we used to live happily,
but when the storm of sadness and despair came,
and pouring the rain of jealousy and misery,
make our relationship split by two
we start to fighting,
always searching for the point to make a move,
so we begin to war,
tearing the land of dream apart,
destroy all of our surrounding,
all the troops are deploy,
the skills and tactics clashing each other,
non stop,
until one day,
she came to my kingdom,
and attack with the most deadly poison that rips a person,
piece by piece from inside,
they called, WORDS,
she attack straight to my heart,
i'm down,all the memories that we build with happiness down to crumbles,
the path to the land of dream are destroy,
nothing left but memories in my mind,lock with the chain seal,
i created an door,the door without knob and key,
i use that door to keep all my memories with you,
i called it,
The Forgotten Land of Dream.

Thursday, March 27, 2014

Gaze



Gaze


You catch my heart just by the curves of your smile,
the first gaze that i never forget,
you make me feel out of this world,
You're treasure of my eye,
i never get bored with it,
crave my name in your heart,
the wound that never bleed,
the pain you never feel,
your laugh and giggles
made my day bright as sun light,

the warmth of your surrounding atmosphere
made me calm as clear lake,
the moment i saw you in my sight,
i smile even there is no jokes playing in my mind,
by looking straight to your eyes,
you made me unfold the stories that i never told to anybody,
the reason i want you,because you made me tell the truth not a lie,
the gaze of yours pierce thru my mask and iron heart,
when i'm with you,i feel somebody who care bout me,
i'm happy,
you blow all of my sadness,
you made me feel strong again,even stronger than i used to be,
the one who give me the reason why i need to move forward,

thank you for staying by my side,

tembak ke langit

muncul kau dalam mimpi ku,
hari ku tak macam selalu,
tidur ku di buai sang bayu,
sedap nya air cond sejuk,

lemparan senyuman mu,
ku tepis pakai raket badminton,
cita-cita ku nak jadi mcm lee chong wei,
tapi apakan daya kne reject buta-buta,

aku tembak cinta pakai machine gun,
satu pun tak kena,
cilaka babi.

dia kata aku pelik,
aku cakap saya tak sepelik bomoh kelapa,
dia cakap dia suka saya,
saya cakap,saya tak pakai minyak dagu pun.

alangkah indah nya kalau cinta saya mcm samurai,
malang nya malaysia pakai hang tuah bukan si pahlawan toncet
sial nya,

aku tembak ke langit,
jadi bintang buruj utk kau lihat,
tadaa cantik tak,
macam butuh,


Friday, March 21, 2014

Ball Room

Ball Room

You catch me with your eyes,
Lock me down with your smile,
You make me blind from surrounding,
Take a bow,
Low the gaze,
Touch my hands,
Hold them tight,
lets dance beautiful,
I'll make your day wonderful with this night,
Follow the flow of my body,
Give me your sweetest smile you ever had,
Kill me from inside,
Hear my whisper thru your ears,
I make you mine tonight,
The world is looking at us,
Show me your moves,
we dance on victory and glory,
Drown deep in my heart,
Let me give you my sense of touch,
The one you'll never forget,
enjoy the bright of chandelier,
I'm your best man in tux,you're my diamond gown wandering insight of my eyes, 
"May I dance with you under the elegent light?"


Asmara dusta

ASMARA DUSTA

Dulu janji junjung ke langit,
Cerita dia setia sampai mati,
Kucupan dan pelukan selubungi diri,
Apa yang telah aku lakukan,
Bisikan halus berkata,"aku akan selalu di sisi"
Tetapi itu semua dusta alam bercinta,

Lemas aku dalam dakapan,
Tenggelam hatiku dengan kucupan,
Diriku seperti terkena sumpahan,
Semua kata nya ku tunduk cium lantai bumi,

Minda aku tah kemana,
Alasan penuh membuta tuli di mata,
Cerita tak pernah habis,
Seribu kisah tiada titik,

Janji asmara dusta hapus di tiup angin,
Debu sisa haprak pun tarak,
Lemah longlai aku terkulai di tepi jalan
bersendiri jalan menuju ke pangkal yang tiada henti.

Thursday, December 12, 2013

Stars

Stars

I looked upon the stars
How shine and bright they are,
Even they were far apart by distance from thousand miles,
They still light up the dark night,
I wish I can do the same,
Even though we were separated,
 we still can shine each other day,
i wish i can tell you bout my feeling,
that i really miss you,
but i realize,
i was too late,
everyday i keep thinking of you,
i looked up to the skies,
i always remember you,
the one who used to be my brightest and biggest star
that make my life more beautiful everyday,
holding lonely heart that faithful for you,
holding love that always for you,
but,
what can i do,
i lost half of my light of life,
by losing you,
make me become dying star
waiting for the time,
to banish me from universe sight,
i believe one day,
i can shine and bright again,
light up the ones i loved,
make her smile shine beautifully like moonlight,
and be with her,
together,
forever till eternity,
no matter what happens,
i always be with her,
when the moon rise,
light up the night,
i'm your star,
faithful staying by your side,