Friday, November 8, 2013

perlahan-lahan

PERLAHAN-LAHAN

deria sentuhan mu semakin hilang,
wajah mu di minda ku semakin pudar,
cahaya mata mu semakin malap,
nama mu berubah menjadi samar-samar,
perjalanan ku mencari mu kian kabur,
api semangat menjadi semakin kecil,
langkah ku mula menjadi gelap,
pergerakan ku ingin mendekati mu sudah terbatas,
hati ku semakin hari semakin sakit,
aku tetap sabar menghadapi nya walaupun pedih,
kadang kala air mata ku mengalir,
sabar lah wahai hati,
kita mesti dapat tempuhi semua ini,
aku ingin berbicara isi hati ku ketika kita bersua,
tetapi hati dan mulut ku seolah-olah terkunci,
seperti orang yg tiada suara,
perlahan-lahan kau hilang,
cebis demi cebis kau terbang,
ghaib kewujudan kau,
bagaikan debu di tiup angin lembut,
aku di sini tidak berhenti berharap,
masih menunggu suatu hari yg tidak pasti,
aku duduk bersila menanti dengan senyuman,
walaupun tiada sesiapa pun yg melihat,
aku tau itu cuma impian dan harapan yg takkan tercapai,
tak mengapa lah,
aku tetap sabar,

No comments:

Post a Comment